به همت شاخه IEEE دانشگاه ، انجمن علمی برق و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، اولین سمینار IEEE به همراه کارگاه مقاله نویسی و اخلاق در مهندسی ویژه دانشجویان با حضور دکتر مروج عضو هیات علمی دانشگاه مدرس و عضو سابق هیات رئیسه IEEE ، دکتر نوبختی هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف سرکار خانم کامرانیان عضو IEEE کشوری و جمعی از دانشگاهیان در روزهای 17 الی 18 اسفند 90 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.
 دکتر مسلمین ریاست واحد یزد در ابتدای سخنرانی خود با تشکر از زحمات 30 ساله دکتر جاسبی در طول سه دهه گذشته ، انتصاب دکتر فرهاد دانشجو ریاست دانشگاه آزاد اسلامی  را تبریک و آمادگی واحد یزد را برای پیشبرد برنامه های ایشان در جهت  ارتقاء دانشگاه آزاد اسلامی اعلام نمود .
دکتر مسلمین در ادامه صحبتهای خود گفت : :واحد یزد هم اکنون که 29 سال از تاسیس آن می گذرد در بسیاری از جهات و جنبه های مختلف از امتیازات ویژه ای برخوردار بوده و توانسته فارغ التحصیلان بسیاری را به جامعه معرفی نماید، بطوریکه این واحد در سه سال گذشته حدود 250 مقاله  ISI  به چاپ رسانده در ارائه مقالات ISI بین کل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مقام 5 و در منطقه 7 دانشگاهی رتبه اول را داراست .
دکتر مسلمین در ادامه سخنرانی خود توانایی و انگیزه اعضای هیات علمی و ایجاد بستر و شرایط مناسب در واحد یزد را برای دانشجویان و کسانی که تمایل به تحقیق ، پژوهش و پیشرفتهای علمی دارند را یاد آور شد و اظهار داشت: قطعا واحد یزد در تو سعه تحصیلات  تکمیلی گامهای مهم و خوبی بر خواهد داشت اما چاپ مقاله ISI به تنهایی کافی نیست .
وی گفت: در جلسه ای که نخبگان کشور با مقام معظم رهبری داشتند گزارش چاپ مقالات ISI مطرح شد که مقام معظم رهبری مطرح نمودند که  درصد کمی از موفقیت چاپ مقالات در جهت رفع مشکل صنعت کشور استفاده شده است و باید پایان نامه های دانشجویان ،در دوره های تحصیلات تکمیلی بویژه دکتری تخصصی به گونه ای تنظیم شود که از وضعیت تئوریک به وضعیت کاربردی تبدیل شود و با استفاده از آن دانشجویان بتوانند وارد صنعت شده و مشکل صنعت را شناسایی و در رفع آن اقدام کنند .
دکتر مسلمین در ادامه در رابطه با ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت گفت : باید زمینه ای ایجاد شود که بین دانشگاه و صنعت ارتباط تنگاتنگی برقرار شود و در آن مرحله است که  از جایگاه علمی بالایی برخوردار خواهیم بود که قطعاً واحد یزد در این زمینه گامهای مهم و خوبی برخواهد داشت.
در ادامه دکتر مرجع عضو هیات علمی دانشگاه مدرس و عضو سابق هیات رئیسه IEEE در سخنرانی خود نکاتی را در رابطه باآشنایی با انجمن  IEEE  ، شاخه ها و مزایای آن ، آشنایی با پیشینه تحقیق و نحوه مقاله نویسی و تکنولوژی های روز صنعت برق دنیا  سخنرانی نمود .
لازم به ذکر است در ادامه این مراسم از برخی دست اندرکاران و 2 فعال دانشجویی IEEE ، آقایان سید محمد مهدی اقبالی زارچ از دانشگاه آزاد اسلامی یزد و بهراد دادفر از دانشگاه تهران تقدیر شد.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا